2015. május 22., péntek

Őszi tekercs:)

Már két napja esik az eső amit imádok, lehet nem szeretni az esőt, de én szeretem a friss illatot, a növények fellélegzését, a hatását az emberekre, ahogy pocsolyákról pocsolyákra szlalomoznak mérgelődve. Pedig már szinte percre pontosan lehet tudni, hogy mikor ér el minket a vihar, ezáltal felkészültek lehetünk. Nekem mindig is az ősz volt a kedvenc évszakom, amikor már nincs nagyon meleg de nem is esik a hó a mínusz fokok miatt. Szerettem amikor otthonról az ablakon kikukucskálva a meleg teával kezemben néztem az esőcseppeket és a bugyborékoló tócsákat. Persze a rohanó világban nem jut ilyenekre időnk (sajnos), de néha meg kéne állni egy picit és élvezni az adott pillanatot. De a rohanásra vissza térve az időre való tekintettel és a sok zöldségre, gyümölcsre gondolva megcsináltam az én kis tavaszi tekercseimet. Hogy miért őszi a tekercs? Barátnőm kijelentette, hogy ez az idő nem tavaszias így legyen őszi és mivel nem a hagyományos módon lett elkészítve így a névváltoztatásra van lehetőségem.

Hozzávalók:

  • egy csomag leveles tészta (6 lap)
  • 3-4 kisebb répa
  • fél karalábé
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 kis fej vörös hagyma
  • chili
  • 2 ek. olívaolaj
  • só, bors, toszkán fűszerkeverék
1,lereszeljük a répákat,a karalábét és apróra vágjuk a hagymákat


2,olívaolajon megpirítjuk a chilit és a fokhagymát, de vigyázni kell arra, hogy ne legyen túl forró az olaj mert akkor megég és keserű íze lesz. Rádobom a zöldségeket és addig fonnyasztom amíg összeáll kb. 4 perc.

3, nedves konyharuhára 3 lap rétes tésztát helyezek és kiosztom adagokra. Nekem összesen lett 12 db.
 4, utolsó lépésként mindegyik kockának a közepébe teszünk egy nagy kanállal a zöldségünkből és szépen "minipalacsinta" formában feltekerjük, lekenjünk olajjal és mehet a sütőbe, 200°C-on 5-7 percig sütjük.
Nagyon ízletes, belül puha szaftos, kívül ropogós aranybarna finomság. Az esős időkre tökéletes. Javaslok mellé egy kis édes-savanyú szószt de magában is nagyon kellemes. 
Vigyázni kell a répával, mivel ez a zöldség mindig édesít az ételeken, ha sokat teszünk bele előfordulhat, hogy édesebb lesz a kelleténél.

XOXO





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése