2015. március 22., vasárnap

Olvasmányok

Nagyon sok ötletemet tv-ből, újságokból szerzem. Az  egyik kedvencem az a Nők Lapja Desszert c. negyedéves kiadvány ahol nagyon sok mindent megtudhatunk az édességekről és a sós ropogtatni valókról is.
Most például a fő téma a tészta.
Nekem nagy kihívás azt kitalálni, hogy hogyan is álljak neki egy torta megsütéséhez, mivel még eddig csak egyszer sütöttem. Isteni finom citromhabos mascarpone krémes vaníliás torta lett de persze a menete az nem úgy működött ahogy annak kellene. 
Tehát ebben a mellékletben megtalálható minden olyan tipp ami kell egy torta sütéséhez.
Elsőként a piskótákról ír, hogyan lehet elkészíteni, dúsítani, vajas vagy vizes legyen a piskóta, mitől lesz levegős vagy éppen, hogy hogyan is kell sütni azt a tésztát. Nagyon sokan félnek a tészta sütésétől....és bevallom én is féltem amíg el nem készítettem életem első piskótáját és kelt tésztáját. Apropó kelt tészta, az újságban csak erről a típusról 2 oldal szól. 
Akkor sem kell elkeseredni ha mindent jól csináltunk és mégsem sikerül mivel a gyúrásához is rutin kell. Sokszor hallottam már például édesanyámtól, hogy ő ha megfeszül sem tud csinálni piskóta tésztát, de hallottam már ezt fordítva is. Szerintem mind a kettőt ki kell próbálni és jó recepteket kell kreálni belőlük. Legyen az sós vagy édes vagy édesen sós:)

Az alap piskóta recept (felvert tészta):
  • tojás
  • kristálycukor
  • liszt
Az újság szerint 1 tojáshoz 2 dkg cukor és 2 dkg liszt szükséges. Természetesen ha növeljük a tojás mennyiségét arányosan nő vele a cukor és a liszt mennyisége is.
 Az a leggyakoribb elkészítése ha kettéválasztjuk a tojásokat, a sárgáját a cukor felével kihabosítjuk, a fehérjét pedig a cukor másik felével habbá verjük. A két habot óvatosan összekeverjük (ami ebben az esetben azt jelenti, hogy egy spatula segítségével nagy köröket rajzolunk a habba lassan, finom mozdulatokkal) , majd rászitáljuk a lisztet amivel szintén óvatosan elkeverjük. Azért szükséges az óvatosság mert ha megtörjük a habot akkor a laza szerkezete az a könnyedsége elveszik és nem fog feljönni a tészta sütésnél. 
A tésztát lehet ízesíteni sűríteni itt már csak a képzelet szabhat határt.

Később jelentkezem a kész piskótámmal és receptjével....xoxo

3 megjegyzés: