2015. május 13., szerda

Napi diéta

Mit is jelent a napi diéta kifejezés? Nálam azt jelenti, hogy ami másnak diéta az nekem egy pár hete természetes étkezés. Kezdek átállni az egészséges és rendszeres étkezésre. Ma kialudtan reggeli után mentem az edzőterembe és amikor hazaértem neki álltam az ebédnek. Sajnos csak későn lettem kész vele de így legalább elpakoltam. Az az igazság, hogy le volt fagyasztva a húsi így meg kellett várnom, hogy kiolvadjon. Tehát a mai menü hamis grilles pipihúsi zöld ágyon rizsával. Érdekes elnevezés pedig ez csak egy kis csirkemell zöldségekkel és rizzsel. Nagyon tiszta, egyszer és gyors étel. Ezt, ilyet és hasonlókat bárki bármikor ehet. Tele van fehérjével és vitaminokkal, ráadásként a minimális szénhidráttartalom is megtalálható a rizsben. Érdekes kérdés az ázsiaiak akik sok rizst esznek , hogy hogy ennyire vékonyak? Van egyáltalán összefüggés? Vagy az is nagyon fontos, hogy sok zöldséget és természetes olajokat így a halolajat is és halakat esznek? Fontos nagyon! Én imádom a sushit de sajnos sokat nem ehetek a pajzsmirigy betegségem miatt. De az is kiderült, hogy a sushiban sok a cukor, amikor a rizst főzik tesznek bele. Szívesen készítenék itthon, nagyon izgalmasnak tűnik.
Tehát át kell gondolni, hogy mit is eszünk vagy ha eszünk is "nem túl" egészséges ételeket akkor tudjuk a mértéket.
Tehát a mai menü:
  • cukkini
  • spárga
  • rizs
  • 1 fej hagyma
  • csirkemell
Általában próbálok nem sok alapanyagokkal dolgozni, hogy ne bonyolítsam túl. 
A cukkinivel kezdtem, felszeleteltem rátettem egy tányérra és jól beszórtam ez a lépés azért fontos, hogy a cukkiniben lévő nagy mennyiségű víz kioldódjon, így a pirításnál nem fogja eláztatni az ételt. A következő a rizs volt, feltettem a kétszer annyi vízben főni. Aztán a húsit felszeleteltem és alaposan besóztam kicsit hagytam állni. Ez alatt az idő alatt forró vízbe tettem a megtisztított spárgákat pár percre, majd jeges vízbe dobtam, hogy megtartsa a színét és a ropogós állagát.
Egy tapadás mentes serpenyőt felhevítettem és beletettem a szelet húsikat. Mind két oldalát megpirítottam, majd felvágtam a hagymát és a serpenyőbe tettem. Szeretek egy edényben dolgozni mert az ízeket össze tudom dogozni és kevesebbet is kell mosogatni:) A rizst leszűrtem és rádobtam a szercsegő hagymára. Mikor mindennel megvoltam tálalhattam is.
Ha kipróbáljátok akkor kedves egészségetekre.
XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése