2015. május 19., kedd

Reggelire egy kis nasi?

Igen egész nyugodtan, tele van energiával és tápanyaggal. Ma reggelire egy banános palacsintát készítettem. De  nem a hagyományos módon.
 Már tegnap este előre gondolva kitaláltam, hogy mit szeretnék reggelire. Egyrészt kénytelen voltam összehozni valami finomat a banánokkal kapcsolatban, hiszen volt 5 db már barnás színű banán és nem szerettem volna kidobni. Meghámoztam őket dobozoltam de sajnos nem fért be a fagyasztóba. 
Valamelyik nap Jamie Oliver műsorát néztem, ahol a spórolásról volt szó. Egy nő mindig kidobálta a zöldségeket, gyümölcsöket ezáltal sok pénzt veszítve. Biztos sokunkkal előfordult már, hogy bevásároltunk nagyon finom, friss zöldségekből illetve gyümölcsökből, majd nem használtuk fel időben és elkezdődött az ételromlás. 
Jamie nagyon jó praktikákat mutatott, így a lefagyasztást. Sokszor több a fagyasztott ételekben a tápanyag mint a frissben, hisz amikor fagyasztanak akkor előtte szedik le a terméket, ha frissen vesszük az már lehet, hogy 1 hete ott áll így veszítve a tápértékéből. Érdemes végig gondolni, hogy miből mit szeretnénk készíteni.
Így tettem tegnap én is a banánokkal, de mivel nem tudtam lefagyasztani így ma reggel palacsinta lett belőle. 5 banánhoz két tojást tettem, majd 4 ek. zabliszttel sűrítettem. Nem kell, hogy kemény állagú legyen, inkább olyan mint az amerikai palacsinta. Nem tettem hozzá cukrot, hiszen a banán önmagában nagyon édes és a sütés közben meg is karamellizálódik. Kókuszolajon, kis vajon kisütjük a palacsintákat kb. 2-2 perc oldalanként. Kicsit nehezebb dolgozni ezzel a tésztával, mert folyósabb de megtartja a formáját addig amíg átforgatjuk és kiszedjük a serpenyőből. 
A maradékot bezacskóztam és betettem a mélyhűtőbe, pár hónapig tárolható így és bármikor készíthetek még ilyen isteni palacsintákat.
Lehet pluszba még ízesíteni, én fahéjat tettem bele de még lehet szerecsendiót, juharszirupot, karamellát, mogyorót.... nagyon sok mindent, csak a képzeletünk szabhat határt.
Még Jamie-hez visszatérve láttam, hogy lefagyasztotta érett állapotában a mango-t felszeletelve, majd amikor fel szerette volna használni, fagyit csinált belőle egy egyszerű módszerrel: A felszeletelt mangót mixer gépbe tette majd adott hozzá joghurtot ( lehet felvert tejszínhabot is vagy sima tejszínt de a joghurt az állaga és kesernyéssége miatt kiváló), összemixelte és kész volt a fagyi, El birom képzelni, hogy mennyire finom lehet.:) 
Jamie féle mango fagyi

Pár kép a reggeli elkészítéséről!

a hozzávalók

egy villa és egy edény elég az előkészítéséhez

szétnyomkodva a banánok

a tojások és a zabliszt hozzáadása után ilyen állagot kell, hogy kapjunk

nem kell megijedni a színe miatt, csak karamellizálódik a cukor a banánban.

További szép napot mindenkinek! Jó étvágyat.
XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése