2015. március 26., csütörtök

Marcipán vs. Fondant

Az igazság az, hogy még életemben soha nem készítettem fondant-ot, de most tervezem. Mivel a tortámat szeretném bevonni valami szép ,sima felületű bevonóval ezért jött szóba a fondant és a marcipán. Ahogy nézegettem a marcipán lényegesen drágább mint ha elkészítenénk vagy készen vennénk fondant-ot. Találtam pár olyan oldalt ahol cukrászati eszközöket készítményeket lehet vásárolni, többek között a két bevonót is. Átlagosan 1 kg marcipán ára 2500 Ft és itt nem a marcipán tartalmú masszákra gondolok, hanem az igazi utánozhatatlan marcipánra.A marcipán egy cukrászati alapanyag, nagyon finomra zúzott mandulából és cukorból áll. A mandula alapanyag miatt nagyon exkluzív terméknek számít. Hazánkban tudtommal 16.-17. században jegyezték fel az első recepteket. A leghíresebb marcipán a Szamos ami egyben a legdrágább és az egyik legminőségibb is. 
 Míg 1 kg fondant ára 1500 Ft környékén mozog, ezért maradtam ennél a verziónál. De van jó hírem is, a fondant-ra egy nagyon jó barátomtól kaptam egy receptet és ezt fogom én is elkészíteni a piskótámmal együtt. Ha bevált a recept felteszem ide és ti is ki tudjátok próbálni:)
Pár gyönyörű képet mellékelek fondant figurákról és fondant-tal bevont tortákról, és marcipánokról:









Mit gondoltok, melyik marcipán és melyik fondant?
xoxo

2 megjegyzés:

  1. Szia Annie,
    Én csak és kizárólag marcipánt használok, abból is a Szamost. ;) Valóban nagyon jó minőségű, és valóban drága. Ellenben finom. :-*
    Az utolsó biztosan marcipán.
    Pusz,
    Erzsi, alias Zaza tortái :)

    VálaszTörlés