2015. május 25., hétfő

Fesztiválozzunk

"Erezd el a hajamat" típusú buli volt szombaton, ugyan is életem első Gourmet Fesztiváljára mentem ki. Hát kaptam hideget, meleget...szó szerint. A "party" úgy indult, hogy szerintem a legnagyobb esőt fogtam ki a hétvégén és kb. bokáig állt a víz. Próbáltam jó pofát vágni hozzá és úgy látszik be is jött, mert utána gyönyörű napsütéses időnk lett. Elkezdtem lavírozni a pocsolyák és a bódék között, kerestem a cukrász kiállítókat. Első megálló az A table! ahol fantasztikus látvánnyal és kedvességgel fogadtak, itt egy Le Mille-feuilles süteményt kóstoltam meg, ami kinézetre új dolognak tűnt és csábította a tekintetem. Volt ebből a típusú süteményből vagy 10 féle, persze mellettük az elmaradhatatlan L'eclair (ekler fánk) ami nem az amit itthon megszoktunk, ez egy sokkal szebb finomság egy csipetnyi szeretet, az epresre kifejezetten nyugtató volt ránézni. Én egy málnás mascarpone krémes feuilles-t kóstoltam meg, aminek a tésztája roppanós édes, és a krémje enyhén savanykás ízű volt. Tökéletes látvány, tökéletes íz harmónia. 
A második hely ahol megfordultam az a jól ismert Gerbeaud cukrászda. Sokat vártam tőlük, mivel 1858 óta üzemel és rendkívüli a hírnevük, nem is kellett csalódnom. Egy Sós-mogyorós barack szeletet kóstoltam meg, melynek összhatása fenomenális. Egy réteg ropogós, egy rétek lágy és az összhatás elengedhetetlen. Nagyon finom egyáltalán nem túl édes és dús, inkább lágy és könnyed. Az alján a karamell, a közepén a barack és a ráadás a karamellízalt mogyorószem ellenállhatatlan. 
A harmadik úti célom Cake Shop. Mivel én voltam olyan szerencsés és éltem Amerikában így nagyon vártam, hogy érezhessem azokat az ízeket amiket kint megszoktam. Kértem egy gofrit angol krémmel. Sajnos nem volt nekem 100%-os, ugyan is a tészta tökéletes volt, isteni de krémet nem kellett volna kérnem hozzá.... miután megolvadt a töltelék apró kis darabkák jelentek meg, mint amikor a puding nem olvad fel. Ez nekem picit csalódás volt. Sajnos a sütemények sem adták el magukat, hiszen zsúfolt volt és számomra nem volt vonzó a kirakat. De a gofri tésztája remek volt ezért szívesen meg is ettem.
A negyedik és még nem utolsó stazione a Dolcissima egy igazán új és friss cuki ahol olasz édességeket lehet találni, én a tipikus Canollira voltam kíváncsi. Nagyon finom ropogós külső, lágy isteni krém. Nem csalódtam örülök, hogy végre kipróbálhattam és fogok is még enni belőle reményeim szerint. Több ízesítésben volt így lehetett választani, én az egyszerűség kedvéért a hagyományosat kértem. 
Az ötödik hely ahol megfordultam a Desszert neked bódé, ahol kedves kiszolgálók, gyönyörű látvány és illat fogadott. Én egy most nagyon divatosnak titulált tarte-t ettem amiben valamiféle déli gyümölcs töltelék volt, itt maximális ízorgia volt a számban, enyhén édes, enyhén fanyarkás, ropogós, friss és üde. Nagyon ízletes sütemény. Szerencsém volt látni az elkészítését, így nagyjából tudom a desszert tésztájának receptjét. Egy kicsit francia egy kicsit magyar és így látványra is és ízre is pompás.
Végül A Pataki cukrászda. Szívesen mennék hozzájuk gyakorlatra is, olyan meleg fogadtatásban részesülhettem. Nagyon aranyos volt a lány aki bent állt a bódéban, és rendkívül segítőkész volt. Megkóstoltam a számomra medvetalp néven futó süteményt ami nem csokiba hanem karamelbe volt mártva és sóval volt megszórva. Rettentő finomra sikerült, nagyon jól esett majszolgatni a beszélgetés közben. 
Most pedig sorrendbe teszem a számomra legkedvesebbtől a kedvesebbekig:):

  1. Pataki cuki 
http://patakicukraszda.hu/#&slider1=2
  1. A table http://www.atable.hu/

  2. Desszert neked http://desszertneked.hu/desszertek
  3. Gerbeaud cuki http://www.gerbeaud.hu/confectionery.html

  4. Dolcissima https://www.facebook.com/DolcissimaBudapest
  5. Cake shop http://www.cakeshop.hu/


El is felejtettem, fagyizhatnékom volt és a híres Auguszt cukinál megálltam és vettem egy gombóc vaníliát. nagyon finom, végre igazi vanília íz volt a számban csak egy problémám volt vele, hogy túl jeges volt és nem elég krémes, de valószínűsítem, hogy a kinti hűtő lehetett túl hideg. De az íze feledtette velem ezt és nagyon gyorsan el is fogyott:)
Pár életképet is mutatok nektek:)



Ki volt kint?
Miket ettetek, ittatok?
Szép estét nektek:)
XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése