2015. május 15., péntek

Zserbó újra gondolva

Említettem már, hogy anyukámnak volt a szülinapja és tortát készültem sütni neki.  Végül süti lett de nem sütöttem. Tudom, hogy anya nem szereti a nagyon édes és krémes nasikat, de azzal is tisztában voltam, hogy imádja a zserbót így gondoltam összekötöm a kettőt. Nagypapámnak van egy hamis zserbó receptje (amire még senki sem jött rá cserébe mindenki imádja), ami alapján elkészítettem a krémjét a pitémnek. A finomság alapja apróra zúzott zabkeksz és háztartási keksz keveréke amibe olvasztott vajat tettem, ezáltal egy keményebb állagú masszát kaptam és a pite forma aljába helyeztem szépen szétnyomkodva, egészen a széléig. Betettem a hűtőbe, hogy megdermedjen.
Miközben pihent a massza a hűtőben elkészítettem a krémet. 
A krém: 
  • 200 g dióbél
  • cukor
  • víz
Az arányokat nem tudom mivel mindenki másképp szereti és a 200 g dióbélhez kb. 3 evőkanál cukrot tettem (nekem egy picit édesre sikerült) elég szerintem ehhez a mennyiséghez 1,5-2 kanálnyi. Felteszem egy lábasba a dió cukor keveréket és felöntöm annyi vízzel ami pont ellepi. Felteszem melegíteni lassú tűzön. Akkor kész ha sűrű állagú masszát kapunk.
Közben 3 tojásfehérjét csípősre verünk, ami azt jelenti, hogy gőz fölött habbá verjük. Amikor elkészült a kemény habunk összekeverjük óvatosan a dió masszával és ez lesz az elkészült krémünk. 
Következő lépésként elkészítettem a csokis karamellchipseket. Ami lényegében olvasztott csoki és karamell összetörve. A cukrot lábasba tettem megvártam amíg karamellizálódik,  kiolajozott üvegedényben öntöm megvárom amíg teljesen megdermed zacskóba teszem és apróra töröm. Ha megvannak a karamellszemcsék akkor beletesszük az olvasztott csokiba és ráönthetjük a pite alapjára vagyis a kekszre. Majd mehet rá a krém és min. 2 órára hűtőbe tesszük. Ha keményre felvertük a habot akkor nem szabad folynia később sem a krémnek így jól vágható lesz.
Ezt a típusú desszertet el lehet készíteni steviával és teljes kiőrlésű keksszel is, természetesen ebben az esetben a karamellát ki kell hagyni:).
Megjegyzem, hogy kinézetre nem lett annyira ínycsiklandozó de nagyon finom lett. Még sokat kell gyakorolnom, hogy olyan formákat tudjak elkészíteni marcipánból ami művészi, hát ez így sikerült:)

Ez a recept megállja a helyét a hamis zserbóban vagy bármilyen süteményben amit dióval/mákkal szeretnénk elkészíteni.

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése