2015. május 26., kedd

A mai Jamie féle ebéd

Sziasztok!
A mai ebég egy nagyon egyszerű kaja volt, ami isteni finom is lett. Brokkolis sajtmártásos karfiol a neve. Annyira bonyolult étel, hogy jóformán el is mondtam ezzel, hogy mi kell bele. De pontosítok picit, hogy ti is ki tudjátok próbálni. 
Két kanál vajat közepes lángon elkezdtem felmelegíteni, majd tettem bele babérlevelet és két gerezd fokhagymát összezúzva. Én nem szerettem volna mindent összemaszatolni így a kés oldalával pépesre nyomkodtam és összevágtam. Ha elolvadt a vaj akkor mehet bele a liszt, összesen 3 ek. de csak egyesével és keverés után adjuk a következőt. Majd miután megkaptam a masszát elkezdtem belecsurgatni a tejet, ezt a folyamatot addig kell csinálni amíg már folyósabb állagot kapunk. Tulajdonképpen ez a vajas rántás/ fehér rántás ismertebb nevén. Ebbe a megtisztított brokkolit beletettem és fedő alatt 20 percig párolódni hagytam. Közben megmostam a karfiolt és egy edénybe tettem, ami már betehető a sütőbe is. Eltelt 20 perc lepépesítettem a brokkolis vajas rántásomat és nyakon öntöttem a karfiolt. Régről visszamaradt száraz kenyeret felkockáztam és a tetejére szórtam, meghintettem rozmaringgal és egy jó adag sajttal szórtam le. 180°C-on 60 percig sütöttem, 30 percig lefedve és 30 percig szabadon, hogy a sajt rápiruljon. Jamie chedar sajtot  mondott abból is 70g-ot de sajnos nagyon drága és első alkalomra nem mertem ezt a jellegzetes sajtot rászórni. (majd legközelebb)
Nagyon finom , szaftos vegetáriánus ételt kapunk, de én aki imádom a húst is megkedveltem ezt az ételt, hiszen nagyon ízletes és bőséges:)
Jó étvágyat, szép napot nektek...
XOXO

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése