2015. március 28., szombat

Az első fondantom

Sziasztok!
Mint ahogy ígértem elkészítettem a fondantot és most éppen a hűtőben pihen. A tapasztalatom az, hogy hihetetlenül egyszerű és nagy mennyiséget el lehet készíteni pár száz ft-bó. Én 2 zacskónyi porcukrot használtam fel, két kanál mézet, egy kanálnyi vajat, két kanál zselatint és  6 kanálnyi vizet ezt jól összegyúrtam és kész is. Van egy videó a youtubon ami lépésről-lépésre mutatja, hogy mit kell csinálni. Kell hozzá két műanyag edény az egyikben készítjük a másik pedig csak a porcukrot  tároljuk. Gőz fölött a zselatint vizet vajat és mézet elegyítjük majd a porcukor közepére öntjük. Addig kevergetjük, masszírozzuk, dolgozzuk a keverékünket,  amíg egy tésztára nem hasonlít. Készítettem képeket és ezt megpróbálom most nektek lépésről lépésre feltölteni.
Említettem, hogy most a hűtőben áll. Körülbelül 4-5 órát hagyom a hűtőben majd átgyúrom vajas kézzel, aztán megint átgyúrom és már dolgozhatok is vele. Színezni fogom majd feketére, sárgára és pirosra. Erről később fogok még írni.
Egyenlőre itt tartok később még jelentkezem....
Ti csináltatok már fondantot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése