2015. augusztus 24., hétfő

Pár tipp pár falathoz...

Sokszor jut eszembe a kérdés,  "Mit is egyek?"  Volt már olyan veletek, hogy benéztetek a hűtőbe és nem találtatok semmi értelmeset? Aztán visszacsuktátok és ismét kinyitottátok? De még mindig semmi ötlet?.... Hát igen velem elég sűrűn előfordul, de ilyenkor is vannak kis kibúvók.. Van pár alapanyag amit érdemes otthon tárolni. 
 Íme a mentőöv otthonra: 


  1. TÉSZTA ; több fajtát érdemes otthon tartani, én kifejezetten szeretem a teljes kiőrlésű tésztákat, mivel kicsit ropogósabb főzés után . Attól függően mit szeretnénk készíteni viszontláthatjuk a penne, spaghetti, tortellini, rigaton, ravioli stb. Az a jó a tésztákban, hogy rengeteg féle képpen lehet elkészíteni és percek alatt elkészül, szénhidrát így eltelít, viszont hamar éhesek is leszünk utána. Azért vigyázzunk ezzel a finomsággal mert a sokat eszünk belőle többet is kell edzeni...:)
  1. PORLEVESEK és tesói ;  tudom, tudom ez olyan mintha mirelit pizzat vinnek a Gian Marioba. De most komolyan, mindig mindenkinek kedve van a főzőcskézéshez? :) És néha tényleg jól jön az a kínai tészta leves, vagy sajszósz ami meglapul a fiókunk mélyén várva a nagy pillanatot. Ne féljünk megvenni, mert amikor nincs a hűtőben semmi és éhesek vagyunk, nagyon jól fog esni,
  1. TOJÁS ; imádom, nagyon sok mindenre felhasználható és laktató. Nagyon egészséges, a felhasználása tényleg olyan  mint egy festőnek a paletta, tükör tojás, rántotta, palacsinta, buggyantott tojás, lágy tojás, kaszinó tojás, tojáskrém....és még sorolhatnám. Ha 10 db van mindig a hűtőben akkor már csak a fantáziánk szabhat határt a serpenyőnknek. 



Már egy hete legalább itthon ülök, önéletrajzokat küldök és döntöm magamba a kávét mint amikor vizsgákra készültem a főiskolán. De most jöttem rá, hogy mennyi minden van itthon a hűtőn kívüli rekeszekben és fel tudom lendíteni az ebédeket. Itt van pár recept ami tényleg pofon egyszerű és finom.
Egy gyökérkenyér, házi fügelekvárral tökéletes reggeli.

paradicsom, cukkini, mango, paprika,saláta

a cukkinit kimagoztam felszeleteltem és palacsintatésztába forgattam, majd bő olajba kisütöttem

íme a saláta a friss cukkinivel

pörkölt(hagyma, pirospaprika, csirkemell, paradicsom, paprika) penne tésztával

tonhaltészta, gombával,bazsalikommal, szárított és friss paradicsommal.
Ez csak pár recept a tészta ételekhez, majd még hozok pár receptet a tojásos ételekhez is. Addig BUON APPETIT ahogy a filmben Julia Child mondaná....

XOXO 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése